فراموشی گذرواژه

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟ نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید. یک لینک برای ساختن گذرواژه جدید در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

حساب کاربری من

یک حساب کاربری در نتیجه ی عضویت در یک شبکه، سرویس آنلاین، رایانه و نظایر اینها ایجاد میشود که اطلاعات و تنظیمات شخصی را نگهداری و پیگیری می کند.

در فرهنگ رایانه، کاربر (به انگلیسی: User) کسی است که با یک سیستم -اعم از سخت‌افزار یا نرم‌افزار– تعامل دارد و از آن استفاده می‌کند. اکثر اوقات، کاربر، انسان است. واژهٔ کاربر، استعاره‌ایست که بین افرادی که در پیاده‌سازی سیستم مشارکت داشته‌اند (مانند برنامه‌نویسان)، و استفاده‌کنندگان واقعی از آن (مانند اپراتورها)، تمایز ایجاد می‌کند. گاهی برای تأکید، از اصطلاحاتی مانند کاربر نهایی (End-user) یا کاربرِ غیربرنامه‌نویس (Non-programmer User) هم استفاده می‌شود. بعضی از محصولات نرم‌افزاری توسط سایر نرم‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در واقع کاربر نهایی ندارند.

هر کاربر برای خود یک حساب کاربری می‌سازد و به واسطه نام کاربری خود شناسایی می‌شود. هر سیستم می‌تواند یک یا چند نوع کاربر داشته باشد.

حساب کاربری من

مام کاربران ثبت نام کرده پیش از آن که بتوانند با استفاده از نام کاربری خویش ویرایشی انجام دهند، باید از یک گذرواژه برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنند. گذرواژه کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شخصی به غیر از ویراستار در حال ویرایش نیست. ویراستاران باید از یک گذرواژه قوی برای جلوگیری از برای ویرایش‌های مضر توسط کسی که توانایی حدس یا شکستن گذرواژه را دارد، استفاده کنند. کاربران می‌توانند با دسترسی به ترجیحات خود، گذرواژه را تغییر دهند.

در کل

بر اساس قاعده سرانگشتی، یک گذرواژهٔ طولانی، همراه با ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد و همچنین اگر از نام یا اطلاعات شخصی (تاریخ تولد، نام گربه، و غیره) استفاده نشود، به احتمال زیاد برای استفاده روزمره قابل اطمینان به نظر می‌رسد. گذرواژگانی که فقط از حروف کوچک تشکیل شده‌اند نیز می‌توانند قابل اطمینان باشند، اما آنها باید به طور قابل توجهی طولانی‌تر از گذرواژگانی با آنتروپی بالاتر باشند؛ این داستان مصور را ببینید. با این حال، به کاربران واگذار شده است تا تصمیم بگیرند. که چگونه یک گذرواژه قوی را ایجاد و از آن استفاده کنند.